first part of logo 'Máš' first part of logo 'umělecké' first part of logo 'střevo' first part of logo '?'

Esztéták: Identity Crisis Társasjáték

projekt adatai

pályázat címe: Identity Crisis Társasjáték
csapat neve: Esztéták
iskola: Szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnázium
felkészítő tanár(ok): Dékányné Varga Krisztina
pályázók: Csutorás Márton, Kóti Henriett, Szabó Gergely
helyezés: II. helyezés

 

projekt leírása

Identity Crisis Társasjáték

Játékosok száma: 3-8 fő

A játék célja, hogy művészeti alkotások segítségével jobban megismerjük önmagunkat, saját identitásunkat. Játékos módot kínál a bennünk felmerülő önismereti kérdések megvitatására. A gondolat ébresztés és a közös beszélgetés a játék szerves része, így nemcsak magunkat, hanem másokat is jobban megismerhetünk. Játszható könnyeden barátokkal, de akár pszichológiai feladatnak is alkalmas. A művészet esszenciája a nézőben keltett érzelmek és asszociációkban rejlik, így kíváncsiak vagyunk milyen gondolatok játszódnak le a többiek fejében.

Leírás:

  • A kártyákat keverjük össze és osszuk ki egyenlően a játékosok között
  • Saját lapjait a játékos megnézheti, de társaiknak nem mutassa meg
  • A játékosok feleadata, hogy a saját kártyáikból egy olyat válasszanak és tegyenek le lefordítva, ami identitásukra valamilyen szinten utal vagy azonosulni tudnak vele.
  • Ha minden játékos lerakta kártyáját lefordítva, akkor ezeket megkeverjük. Ezután felfordítjuk az összes kutyát
  • A legfiatalabb játékos lesz az első „kitaláló”, ő ebben a körben nem rak le kártyát. A kitaláló feladata, hogy a társai által lerakott kártyákat megtekintse, majd a kártyákat megpróbálja ahhoz a személyhez társítani, aki lerakta azt.
  • Ha a kitaláló jól gondolta kihez tartozik egy kártya, akkor 1 pontot. Ha hibás volt feltevése nem kap pontot. Miden helyesen eltalált kártyáért jár pont.
  • Ezután az óramutató járása szerint következik az új kitaláló és a többiek újra raknak.
  • A körnek akkor van vége, ha az összes játékos volt már kitaláló
  • A játékot ajánlottan legalább öt körig érdemes játszani, ám nem kell az összes kiosztott kártyát végig játszani.
  • A játékot a legtöbb kártyát helyesen eltaláló, vagyis a legtöbb ponttal rendelkező játékos nyeri